Arheologija
Kulturna zgodovina
Umetnostna zgodovina
Etnologija

Število prikazanih predmetov: 57

Celje, kapelica na Jožefovem hribu

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Celje, ena izmed kapelic na Jožefovem hribu, Avgust Seebacher, jedkanica ni dat., ni sign., G/VI – 80. Na poti proti cerkvi na Jožefovem hribu stoji znamenita Kalvarija, ki jo sestavljajo štiri (od nekoč petih) kapele in skupina Golgote na vrhu hriba, iz 1717. leta. Seebacher je v zimski idili upodobil eno izmed omenjenih kapelic.Dela Avgusta F. Seebacherja (1887-1940) so izjemno dokumentarno obarvana, kar je najbolj razvidno iz upodobitev Celja v različnih letnih časih. Med upodobitvami, ki največkrat niso datirane, prevladujejo jedkanice. Posebej zanimive so tiste, ki prikazujejo zasnežene m...

Preberi več

Celje, Glavni trg

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Glavni trg,  Avgust Seebacher, jedkanica, ni dat., ni sign., G/VI – 72. Umetnik je upodobil zasnežen Glavni trg v Celju, kjer v ospredju stoji znamenje z Marijinim kipom na vrhu stebra, ob vznožju ločimo obrise treh zavetnikov: sv. Florjana, sv. Roka in sv. Jožefa. V ozadju na levi strani je razkošna meščanska Hohenwarterjeva hiša.Dela Avgusta F. Seebacherja (1887-1940) so izjemno dokumentarno obarvana, kar je najbolj razvidno iz upodobitev Celja v različnih letnih časih. Med upodobitvami, ki največkrat niso datirane, prevladujejo jedkanice. Posebej zanimive so tiste, ki prikazujejo zasnežene ...

Preberi več

Celje, Stari grad

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Stari grad, Avgust Seebacher, barvna jedkanica, ni dat., sign.: Seebacher, G/VI – 68. Stari grad Celje je bil nekdanji sedež grofov Celjskih, vse do izumrtja rodbine leta 1456. Do leta 1846, ko ga je kupil štajerski guverner grof Wickenburg je grad zamenjal več lastnikov, ki so ga zaradi lastnih interesov spreminjali v ruševine. Zasneženi grad kot ga je upodobil Seebacher, ohranja svojo veličino, mističnost in romantičnost. Dela Avgusta F. Seebacherja (1887-1940) so izjemno dokumentarno obarvana, kar je najbolj razvidno iz upodobitev Celja v različnih letnih časih. Med upodobitvami, ki največk...

Preberi več

Sv. Mihael, slika

  • Umetnostna zgodovina
  • Slike
Neznani slikar, Sv. Mihael, sredina 17. stol., akvarel, olje, 25,5 x 19,7 cm, S/532.V bogatem zlatem okvirju z napisnimi trakovi svetnikov je dokolenska podoba sv. Mihaela. Na glavi ima čelado, lep nežen obraz je brez brade. V desnici drži dvignjen meč, v levici pa tehtnico. V eni posodici moli človeška figura, v drugi pa je utež.

Preberi več

Sv. Mihael, bakrorez

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Sv. Mihael, ni dat., bakrorez, 8,3 x 4,5 cm, G/Kr-75.Nadangel Mihael stoji na oblaku. V desni roki drži meč, v dvignjeni levici pa tehtnico. Na glavi ima čelado s križem, njegov obraz je brez brade. Gre za izrez iz še neidentificirane knjige.

Preberi več

Gostija, bakrorez

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Hans Sebald Beham, Gostija, plošča nastala po 1525 (?), bakrorez, 4,6 x 7 cm, G/I-20.Na upodobitvi vidimo razposajene svate, nekateri so posedeni ob mizo, nekaj pa jih zraven stoji. Odtis ni oštevilčen kakor zgodnejši. Gre za ponovitev ciklusa, ki je zrcalno obrnjen (ciklus B154-163). Robnih črt ni.Napis na traku zgoraj desno: ALDER DV MVST DANCZEN.

Preberi več

Svatba v Kani, bakrorez

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Hans Sebald Beham, Svatba v Kani,plošča nastala po 1525 (?), bakrorez, 4,7 x 7,4 cm, G/I-19.Odtis kaže motiv svatbe v Kani galilejski, ko Jezus spremeni vodo v vino. Figure so razporejene v polkrogu okrog mize.Plošča je bila že obrabljena, saj je odtis bolj svetlo siv, tudi robne črte so večkrat zabrisane.

Preberi več

Parisova sodba, bakrorez

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Hans Sebald Beham, Parisova sodba,plošča nastala po 1525 (?), bakrorez, p: 5,5 cm, G/I-18.Odtis je v obliki tonda in prikazuje Parisa s tremi boginjami, med katerimi mora izbrati najlepšo. Zraven je še eno moška figura s čelado na glavi. Za zgled je služila Parisova sodba iz 1525, brata Barthela Behama a ga je Hans prekosil v oblikovnosti in v dramatičnosti podajanja.

Preberi več

Madona s hruško, bakrorez

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Hans Sebald Beham, Madona s hruško, originalna plošča iz 1520, bakrorez, 11,3 x 7.6 cm, G/I-17.Motiv prikazuje Marijo s hruško v roki in detetom v naročju. Marija sedi na klopci pod drevesom. Predloga je bil istoimenski, zrcalno obrnjeni list Albrechta Dürerja iz 1511. Behamov je tehnično in formalno slabši list kakor predloga.Naš primer je odtis že retuširane plošče.

Preberi več

Skopuh, bakrorez

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Barthel Beham, Skopuh, originalna plošča iz 1. pol. 16. stol., bakrorez, 8,1 x 5,3 cm, G/I-16.Motiv prikazuje  skopuha - moško figuro in na tleh sedečo mlado ženo z otrokom položenim na tla. V ozadju na desni je napisna plošča. Gre za odtis druge variante, na levi strani zgoraj je viden spodnji rob okvirja katerega črta je vzporedna z napisom "ECCLESIAST 6" na desni plošči.Na našem odtisu sta izredno poudarjeni mišici na ženinem levem boku, česar pri prvi varianti tega ni.

Preberi več

Zadnja večerja, lesorez

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Albrecht Dürer, Zadnja večerja, originalna plošča iz 1523, lesorez, 21 x 29,7 cm, G/I-15.Odtis se od originala loči po krožniku, ki se tukaj dotika spodnjega roba, na originalu je vmes presledek;vidna sta monogram AD in 1523 na ploščici. Papir ima vodno znamenje v obliki dvoglavega orla s krono. Motiv prikazuje zadnjo večerjo pri kateri so za dolgo mizo zbrani apostoli in Jezus.

Preberi več

Dudaš, bakrorez

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Albrecht Dürer, Dudaš, originalna plošča iz 1514, bakrorez, 11,5 x 7,3 cm, G/I-14.         Gre za odtis prve variante. Odtis je temen, vendar topel in brez prask. Upodobljen je dudaš naslonjen ob drevesno deblo. Stopali ima prekrižani.

Preberi več

Sv. Hieronim pri pisanju, lesorez

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Albrecht Dürer, Sv. Hieronim pri pisanju, originalna plošča iz 1511, lesorez, 23,6 x 16,2 cm, G/I-13.Odtis je neenakomeren,  svetlo- siv, črta srednje gube zastora je pretrgana, kakor tudi leva robna črta. Na spodnjem delu levjega gobca sta vidni dve razpoki. Papir ima vodno znamenje v obliki dvoglavega orla s krono.Motiv prikazuje sv. Hieronima v kamrici med prevajanjem Svetega pisma. Na tleh ob njem leži lev.

Preberi več

Izgon iz raja, lesorez

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Albrecht Dürer, Izgon iz raja, originalna plošča iz 1507, lesorez, 12,5 x 9,8 cm, G/I-12.Motiv prikazuje Evo in Adama, ki ju nadangel Mihael z mečem izganja iz raja. Gre za odtis druge variante, drugega stanja  plošče s spremenjeno črto na Evinem hrbtu.Naš odtis je brez teksta, je dober. Knjiga Geneze izrecno ne navaja imena angela, ki je v Gospodovem imenu izgnal grešnika iz Raja, vendar ga vsi umetniki upodabljajo kakor nadangela Mihaela.

Preberi več

Objokovanje, bakrorez

  • Umetnostna zgodovina
  • Grafike
Albrecht Dürer, Objokovanje, poznejši odtis, originalna plošča iz 1507, bakrorez, 11,4 x 7 cm, G/I-11.List je iz "Malega pasijona", ki je nastal med 1507-1511. Plošča je iz leta 1507. Naš primer je odtis tretjega stanja že izrabljene plošče.Motiv prikazuje Objokovanje. V ospredju vidimo mrtvega Kristusa, na tleh leži trnova krona, okrog njega so zbrani žalovalci. Monogram AD in 1507, levo spodaj.

Preberi več